JAG HAR TATUERAT MIG!!

 
 
Heej alla!! Jag har tatuerat mig idag!!
 
 
 
 
 
Det är ju så att min underbara styvpappa Kent, är tatuerare, ni som känner mig och följt min blogg sedan tidigare vet då också att jag haft praktik på hans studio i Hudiksvall. Han och Magnus som jobbar där är enastående tatuerare! Helt fantastiska! 
Är ni nyfiken på att se tatueringar som de gjort, kan ni slå ett getöga på deras Facebook sida, sök bara på Deep Street Tattoo! Eller så går ni in på Kent instagram @kungkent222 !! :D
 
Och när jag fyllde år för några månader sedan, fick jag presentkort av min styvpappa på hans studio, då han vet att jag pratat om en ny tatuering en tid nu! 
Och hur bra är inte det lixom, iiiii! Så jag bokade en tid för några veckor sedan hos honom och sa att jag vill ha en ren/hjort aktigt djur på min överarm! Och jag letade bilder på Google och instagram för att hitta insperation till något liknande jah ville ha själv. 
2 bilder fastnade verkligen, bara det att ena var lite barnsligt söt och den andra lite för hård i konturerna, och såg lite arg ut. Och såklart ville jag ha en blandning av de två.
 
Så min styvpappa gjorde en skiss och jag såg och nämnde lite förändringar jag ville ha. Jag hade ingen riktig bild i huvudet hur slutskissen skulle bli, men när Pappa Kent skickade en bild på nya skissen med de förändringarna jag ville ha, så blev jag så otroligt förälskad i den! Asså, det var över förväntan!!! 
 
Och då hade jag tid kl 15.00 hos honom i studion och J hade pratat med sitt jobb om att han måste ta dagens sista timmar ledigt för att åka med mig in till Hudiksvall! 
Det var ju så att om J måsta jobba längre kunde jag ta en buss in, men eftersom att J aldrig hörde av sig och klockan blev 13.00 (den tiden han skulle vara hemma) så ringde jag honom och han sa att han måsta göra klart ett jobb till innan han får sluta.... 
Klockan 14.25 kom han hem, och vi hade då 35 minuter på oss att ta oss från punkt A till punkt B! Och jag hörde av mig och sa att vi kommer bli några minuter sena......
 
Vi började åka Så fort Johan bytt byxor och sedan var vi på g, bara det att halvvägs så hade de stängt av E4 och och vi fick åka världens jävla tradigaste väg till Hudik, med bilköer och skit! Jag fick sån panik så jag bara brast ur i gråt och grät resten av vägen tills vi kom fram!
Jag HATAR att komma försenat och de som är ännu värre är att löften som inte kan hållas bryts i sista sekund. Jag måste ha tid på mig att ställa om mig, men då jag vet att man måste iväg i tid och sedan kommer för sent,  så blir allt jag känner panik, frustration och hjälplöshet! Ingen bra start! Och även att inte kunna vara i tid till min tid jag bokat, så Kent fick vänta på oss. Kl 15.40 var vi framme i studion och Kent såg att jag grät, så jag fick en kram och de var lugnt. Men för mig kändes de verkligen inte okej, det är så jävla pinsamt! Och i fortsättningen kommer jag aldrig vänta på att J ska ha "jobbat klart" den tiden han säger, hahahah! 
Utan då får jag göra mina egna beslut så jag vet att man kommer i tid till det man ska till och från. 
 
Men iallafall, nog med de tråkiga! Hahah, måsta bara skriva ur mig xD 
När jag kom dit så kollade vi hur stor tatueringen skulle bli över överarmen, och vi kom fram till en bra storlek så de också får plats massa annat då de ska skuggas. För denna sittning skulle bara vara linjerna. 
Sedan var de bara att lägga sig på den nedfällda stolen och andas. De första sträcken kändes lite obehagliga, men inte lika ont som de gjort förut. Och efter några sträck till så var de inte så märkvärdigt med smärta, de var såklart vissa ställen där man kände mer, men inte så man behövde ligga och plågas, hahah! Och skönt var väl de! Då kunde man ju passa på att vila ögonen medans man ändå låg och tog de lugnt efter den stressiga och hemska bilfärden. 
 
Och vips så var de klart för denna sittning! Tiden gick allt för fort, hoppas att nästa sittning inte känns lika snabb då jag tyckte att de var lite mysigt att ligga där och bli fin, heheh! De är ju inte direkt ofta man tatuerar sig. (Fast jag önskar att de kunde vara så)
 
 
 
 
 
Och efter ett tag så tittade brorsan förbi då han hade sett på min fb att vi var i Hudiksvall. Så vi pratade ett litet tag, sedan åkte Kent hemåt till mamma och vi skjutsade upp brorsan till hans flickvän.  Då fick jag en stor och härlig kram av henne och sedan bjöd hon oss på kaffe ♡  Där satt vi ett tag och pratade om jobb, utbildningar, tatueringar och sånt. 
 
 
 
Sedan åkte vi vidare hem till mamma och Kent för att säga hej innan vi skulle hemåt!
Då var moster och hennes karl där, så man hann se dom lite snabbt också, då vi inte träffas så mycket.  
Sedan bjöd mamma på tacos, jag åt bara nacos med creme fräsh, hot salsa och Rödlök på, såå gott vill jag tillägga!  Medans J vräkte i sig mat. 
Mamma visade sedan alla prekuker hon fått och köpt. 
Jag provade två, och i den röda långhåriga jag tog på mig, såg jag ut som lilla sjöjungfrun i, hahah! Fett kul, tyckte jag då! 
 
När vi stannat där några timmar så kollar vi om svärfar är hemma, och de var han! Så vi åkte även dit för att se hur han hade det, alldeles för längesedan sist. 
Så jag berättade lite hur de är på praktiken och sedan kollade vi på Batman som gick på tvn. Ögonen flackade lite och gäsparna kom. Så då var de dags att åka hemåt i ett sista försök! 
Vi tog oss hem, men då är det någon nöt som har bestämt sig att våran förhyrda parkering, inte alls är våran parkering. Då fick man ställa sig någon annanstans då.  *suck* 
Men glad över min fantastiska tatuering är jag! Och de är väldigt skönt att göra tatueringen i början på helgen så man slipper stå i köket med kockrocken på sig när det är så färskt. Nu hinner det förhoppningsvis bli lite sårskorpor på denna innan måndag!! 
Dagen slutar betydligt mycket bättre än hur den "började", så nu kan man sova gott :) 
 
~ Kram och Gonatt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0