Dagen då Whilliam tog konfermationen

 
 
 
Vilken fantastisk dag jag vi haft idag!
Min bonusbrorsa Whilliam har nämligen tagit konfermationen idag; och då blir det såklart fest :)
Jag tycker det är så roligt att du hittat något du tycker är roligt och intressant. Och att du till och med vill jobba som undomsledare i kyrkan till framtida "kullar" som vill ta konfermation! De kommer passa dig som handen i handsken då du är en superhärlig kille och är så rolig att vara runt! Och vi kommer härmed alltid kalla dig för Pastor´n! ;)
 
Tack för att jag och Johan har fått tagit del av denna dagen som är så viktig för dig!
 
 
 
Ja, vi tittade då de hade sermonin i kyrkan, och det var en väldigt lång och utragen en, jag fick gå ut två gånger och ta luft då hela Domkyrkan var proppfull med människor som ville bevittna denna dagen också :)
Pappa filmade och Helene gick runt och knäppte kort, så nu är det också skapligt dokumenterat.
Här kommer lite bilder innifrån kyrkan.
(Jag älskar skeppet som hängde i taket!! Relaterade direkt till morfar, han som verkligen älskade båtar)
 
 
 

 
 
Här har de äntligen kommit ut ur kyrkan och fått sig lite friska fläktar med luft då de satt och svettades längst in i kyrkan i en hel timmes tid, haha! Vilket härligt grupp Whilliam har fått möjlighet att dela denna erfarenhet med. Alla kramade alla, alla ropade varandras namn för att påkalla uppmärksamhet för att tacka för detta året tillsammans!
Sedan bombaderade jag Whilliam med att knäppa kort, då de blev så fina kort ute i solen.
 
 
 
 
 
 
 
När alla fått knäppa kort med de närmsta, så började vi gå hemåt pappa och Helene, då de väntades fika!
Och vilken kakbuffé, vi började med att äta Helene och pappas hembakade kakor, och sedan gick vi över till att äta Helenes fantastiska tårta med choklasmousse <3 I LOVE!
Whilliam fick även öppna paket vid fikat, han fick ett silverhansband med ett kors på från alla oss vid fikat, som ska symbolisera att han tagit konfermationen. De klädde honom som så bra! Sedan blev de såklart en slant han kan köpa nå roligt själv för.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan satte vi oss i soffan för att vila på fikat, då de ska till att bli middag också!
Vi tittade på roliga klipp med Conan O´brian, verkligen en stämningshöjare. De slutade dock med att jag somnade i soffan och pappa somnade ett skuss på sängen för att tagga inför grillningen.
Johan väckte mig då de var dags då middagen var klar, man vill ju såklart äta mer än vad man orkar då allt ser så gott ut, men fast att jag tog två portioner så fick jag i mig allt! 
 
Detta är kyckling, färskpotatis som både är kokt och grillad i ugnen med smör och kryddor. och Helene hade gjort två varianter av sin berömda vitlökssås, jag tog såklart den starkare varianten, och den bitts verkligen! Hahaha, men alla smakerna bara dansade i munnen och jag kan då tänka mig att äta denna maträtt livet ut.. De är alltid så lyxigt att äta hos pappa och Helene då de verkligen lagar maten med kärlek och lägger lite extra tid på att allt ska smaka så bra som möjligt. Själv lagar jag maten hemma snabbt bara för att bli klar! Hahah!
 
 
 
 
 
Och de blir alltid en massa tokprat vid matbordet då vi alla är samlade, och de är verkligen så härligt att ha denna familjära känslan fast att vi alla är så olika men ändå lika. Som vi skrattade då Philip och Whilliam berättade då Philip hade brännt sig på ryggen och armarna av solen en sommar. Philip hade kommit in och frågat Whilliam hur ryggen såg ut då de gjorde ont, så hade Whille sagt lugnt och harmoniskt - jao.. dedära ser ju inte bra ut.....
Hahaha, och de värsta var att de smorts på vanlig hudlotion så han hade fått stora blåsor, kanske inte låter så roligt just i detta inlägg, men när man sitter där och hör deras inlevelse i allt och att de själv skrattar så kan man inte tycka annat än att de är fruktansvärt roligt hur de bara kan bli så fel av något man tror man gör rätt. Hahaha! Så nu vet de, aldrig mera smöra lotion då man är ute i solen! En lärdom rikare!
 
De blev inte en så lång tacktikvila mellan maten och efterrätten, men nog fick jag i sig ändå!
De blev mera kakor! Sedan dök de upp glass, grädde, jordgubbar och cheesecake! Pappa vägrade såklart att äta cheescaken då de är philadelphia ost i det, hahahah! Fast att de inte smakar något om den, hahahahha! 
Och här kommer det mera smarriga bilder! *snålvattnet rinner fortfarande*
 
Vi pratade sedan om en veteran husbuss som jag och brorsan har efter morfar, som borde åtgärdas på några få punkter så man kan åka runt i den till sommaren och ha en redig semester, så kan katterna också följa med! Philip var så vänlig att erbjuda sig att hjälpa oss att meka med den, så att allt blir som de ska! Tacksamt svarade vi, JA, TACK! Haha! Så till nästa sommar kanske jag och min man kan finåka runt i Sverige och shoppa på Ullared, hahah!! :´D 
Vi åkte hemåt väldigt sent fast att vi ska upp både till jobb och skola, men helt klart värt det! Alltid ett nöje ett komma hem till pappa och stepmother! 
 
Tack för denna dag! Nu ska jag göra mig redo för en tur på spikmattan innan jag ska sova :)
Godnatt!
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0