Ett fel Närmare rätt..

 
 
 
 
Jag kunde inte vara gladare att få komma hem nu och bara slänga mig i soffan med täcke över mig och bara slappna av. Inte tänka på ett dugg och lata mig, fast att det är så fint väder ute!!
 
Jag skrev ju I mitt förra inlägg hur nervös jag var för praktiken och att jag trodde att jag inte skulle kunna somna, lika sant som skrivet. Jag har varit uppe hela natten och tittat på olika videos på youtube, just nu är Therese Lindgren en stor favorit att följa!  Och när de var dags för Johan att kliva upp började jag med frukosten.
Vi fikade tillsammans och tittade på film, sedan sminkade jag mig och sedan rusade vi till bilen så vi skulle komma iväg! Johan släppte av mig strax vid busstationen och där hittade jag min buss jag skulle åka till praktiken. Jag klev på den, åkte till destination Wretmans och började gå mot resturangen. Tog kanske dryga 15 minuter innan jah var framme och då jag klev in möttes jag av en kvinna med kockkläder, jag presenterade mig och berättade att det var jag som skulle ha praktik hos dom. Hon såg lite förvånad ut och frågade lite försiktigt -okej! De visste jah inte. Jag sa att min lärare hade ringt och fixat praktiken åt mig men jah visste inte vem han hade pratat med. 
 
Kvinnan visade mig runt och sedan bytte jag om till kockkläder. Hann in i köket och då var det bara sätta igång med att steka pytt i panna! Efter det stekte jag ca 30 ägg innan jag fick fortsätta med att fräsa på fläsk! 
Kvinnan och jag pratade och hon berättade då om en annan Wretmans resturang. (Den jag egentligen skulle vara på) De visade sig att jag kommit till fel resturang, då samma ägare har flera stycken bara i sundsvall.. Hahahah, så jävla pinsamt! Jag ringde först till min lärare och han vart lite sur då jag inte hade kommit till rätt resturang,  men jag förklarade att jag fattade det som att det var denna resturang jag redan var på jag skulle vara på! Men icke! Jag ringde då Wretman själv och fick tag på henne, hon frågade då om jag tyckte det gick bra där jag redan var, och jag svarade ja, så då fick jag möjligheten att stanna kvar! 
 
Hahahah, tur i oturen! Då jag faktiskt trivdes där från att jag klev innanför dörren, kocken och servitrisen är super gulliga och tillmötesgående! Så hade faktiskt inte kunnat blivit bättre! Hahahha, men snacka om att göra bort sig..... Såhär är det, det händer alltid något tok med mig, antingen händer det något första eller sista dagen. Som tur var detta den första dagen, så nu kan jag slappna av och bara ta lärdom av allt jag kommer få göra i köket och dessa pratglada och spralliga kvinnor som kommer insperation mig genom dessa 5 veckor! 
 
Jag stekte såklart mycket mera ägg och sedan fick jag göra matlådor. Vi åt sedan lunch och efter det började vi plocka och städa ihop oss för att stänga för dagen. När jag gick ifrån resturangen så bestämde jag mig för att gå från Nacksta in till stan, så jag fick mig en rejäl promenad i det härliga vädret man får passa på att njuta av, tog det kanske 35-40 minuter att gå tro! 
Sedan tog jag bussen direkt hem från stan, nu ligger jag här... I soffan ... och skriver detta inlägg efter en stunds tittade på instagram.... ögonen går snart i kors på mig,  men ska försöka hålla mig vaken, hahaha! De kommer verkligen att bli en utmaning! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0