Bakning och önskelist-skrivning!

 
God kväll! 
Just nu ligger man rätt så klarvaken från att varit så sömnig att man kunnat somna ståendes. 
Men det har varit mycket idag, jag har kommit tillbaka till klassrummet tillsammans med min grupp, vi alla har varit ute på praktik i 5 veckor och knappt setts! 
Så de var lite att prata om och berätta sina upplevelser, bra som dåliga där man varit. Sedan gjorde vi lite grupparbeten och hade genomgång på det vi kommit fram till! :) 
 
Jag har fått många fina kontakter på de två praktik platserna jag varit på, och det har varit roligt att få prova på att vara i andra kök än "skolköket" vi kommer få vara i mestadels av tiden vi kommer gå denna utbildning. (Med skolkök, menar jag såklart det köket vi går utbildningen i)
När jag kom hem fick jag ett ryck, och tyckte att de var på tiden att börja baka inför mitt födelsedagsfirande jag ska ha i helgen. Jag fyller ju redan på torsdag, men tyckte de var bäst att få fina uppvaktningar under helgen istället så man inte är trött och tråkig då man får främmande. 
 
Men alltså,  jag började att baka kärleksmums, med smak av kaffe. Sedan gick jag vidare med att prova mig på en annanaskaka, likt en Sylviakaka. Den har jag inte hunnit prova än. Då jag började med att baka kanelbullar, gjorde först två plåtar med riktigt stora bullar,  men de föll isär så lätt, så då provade jag att göra dom lite mindre, och resultatet blev kanon! Och innan de ska serveras kommer jag ringla lite glasyr ovanpå bara för att "piffa" till dom lite :) 
 
 
Jag hade också tänkt att hinna med en plåt snickerskakor med, men de får jag ta på onsdag istället. För i morgon ska jag och Johan på kalas till en annan pingla,  nämligen mitt underbara kusinbarn Wilja som fyller hela 1 år!  Fantastiskt! Jag har hittat två presenter som jag tror passat den lilla damen utmärkt!  :)
 
Och jag själv har ju börjat fila på en egen önskelista,  då de undras över vad jag vill ha när jah fyller år. Jag tycker det blir allt svårare att säga vad man önskar sig. 
Men då jag har tänkt till, så har jag kommit på några få saker jag hemskt gärna skulle vilja ha då jag fyller år.
 
Detta är en parfym jag haft för längesedan och blivit tok förälskad i från första ögonkastet. Den luktar,  sött, godis, riktigt tjejigt alltså. Och jah har varit för snål själv för att unna mig den. Men de är dags att den ska få en plats här hemma hos mig snart :)
 
 
Detta är en lånad bild! Men denna spegel.. *drägglisen på*
 
Sedan, såklart! Real techniques borstar!! De är på tiden att det förnyas med nya borstar, då jag är urless på de jag har! Dessa har jag funderat på länge, men då de kostar lite så har jag avvaktat! 
 
 
Såklart önskar jag mig ett fint och enkelt vitrinskåp att kunna ha PIP Studio serien i, även de vin/öl och champagne glas som borde stå fint. Detta är från IKEA! 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0